حدیث انگلیسی از امام حسین علیه السلام درباره شباهت امام زمان به حضرت موسی علیه السلام 

حدیثی که از امام حسین علیه السلام نقل شده است، درباره شباهت امام زمان عجل الله به هریک از پیامبران است و حدیثی نسبتا طولانی است، به همین علت ترجیح داده شد برای درک و نشر بهتر حدیث، شباهت امام زمان به هریک از پیامبران به صورت جداگانه و در چند تصویر مجزا تهیه و آماده شود.

لازم به ذکر است که با توجه به بخش بخش کردن حدیث، ترجمه انگلیسی حدیث عینا منطبق بر متن عربی حدیث نمی توانست باشد و در تصاویر نیز این موضوع مطرح شده است 

تصاویر زیر بدون لوگو منتشر شده اند و هرگونه بازنشر و استفاده از این تصاویر و سایر تصاویر درستان که در جهت ترویج فرهنگ و عقائد اسلامی و معرفی معصومین باشد، آزاد است. ان شاء الله  که بتوانیم با استفاده و بازنشر این احادیث گامی در  جهت تعجیل در ظهور حضرت امام زمان عج الله برداریم. 

 

 

Download | دریافت تصویر با ذکر یک صلوات 
حجم: 2.36 مگابایت

Our Qaem [Imam Mahdi] is like the prophet Moses in the fear and occultation

قائم ما [امام مهدی] از نظر  ترس و غیبت به حضرت موسی شباهت دارد. 

 

متن کامل حدیث امام حسین علیه السلام درباره امام زمان عج الله:

فی القائم منا سنن من الانبیاء سنة من نوح وسنة من ابراهیم وسنة من موسى وسنة من عیسى وسنة من ایوب وسنة من محمد صلى الله علیه وآله وسلم فأما من نوح فطول العمر واما من ابراهیم فخفاء الولادة واعتزال الناس واما من موسى فالخوف والغیبة واما من عیسى فاختلاف الناس فیه واما من ایوب فالفرج بعد البلوى واما من محمد صلى الله علیه وآله وسلم فالخروج بالسیف [کشف الغمة، ج 3، ص 329.]

 

امام حسین علیه السلام فرمود: در قائم ما سنّتها و ویژگیهایى از پیامبران وجود دارد: از نوح علیه السلام عمر طولانى، از ابراهیم علیه السلام مخفى بودن ولادت و دورى گزینى از مردم، از موسى علیه السلام ترس و غیبت، از عیسى علیه السلام اختلاف مردم درباره او، از ایوب علیه السلام گشایش پس از گرفتاریها، و از محمّد علیه السلام قیام با شمشیر [کشف الغمة، ج 3، ص 329.]

 

برای مشاهده سایر تصاویر مرتبط با این حدیث کلیک کنید

 

 

+ تصاویر به روز در کانال درستان در ایتا 

+ تمام تصاویر وقف در راه خدا و ائمه معصومین هستند و هرگونه استفاده و بازنشر در این راه موجب رضایت است.