به مناسبت نیمه شعبان و میلاد امام عصر عج الله، حدیث انگلیسی از امام حسین علیه السلام درباره شباهت امام زمان به پیامبران (حضرت نوح، حضرت ابراهیم، حضرت عیسی، حضرت موسی، حضرت ایوب و حضرت محمد صلی الله) آماده شده است که به صورت چندین تصاویر جداگانه تقدیم می شود

این حدیث نسبتا طولانی است، به همین علت ترجیح داده شد برای درک و نشر بهتر حدیث، شباهت امام زمان به هریک از پیامبران به صورت جداگانه در چند تصویر مجزا تهیه و آماده شود.

لازم به ذکر است که با توجه به بخش بخش کردن حدیث، ترجمه حدیث عینا منطبق بر متن عربی حدیث نمی توانست باشد. 

تصاویر زیر بدون لوگو منتشر شده اند و هرگونه بازنشر و استفاده از این تصاویر و سایر تصاویر درستان که در جهت ترویج فرهنگ و عقائد اسلامی و معرفی معصومین باشد، آزاد است. ان شاء الله  که بتوانیم با استفاده و بازنشر این احادیث گامی در  جهت تعجیل در ظهور حضرت امام زمان عج الله برداریم. 

 

 

برای مشاهده تصویر در ابعاد بزرگ و کیفیت بهتر روی آن کلیک کنید

Click on the image to enlarge

 

Download | دریافت تصویر در کیفیت بالاتر و سایز بزرگتر با ذکر بک صلوات
حجم: 2.36 مگابایت
ترجمه متن تصویر:

Our Qaem [Imam Mahdi] is like the prophet Noah in his long life

قائم ما [امام مهدی] از نظر عمر طولانی شان به حضرت نوح شباهت دارد.

 

Download | دریافت تصویر در کیفیت بالاتر و سایز بزرگتر با ذکر یک صلوات
Size: 2.38 Mb
ترجمه متن تصویر:

Our Qaem [Imam Mahdi] is like the prophet Abraham in his lsecret birth and avoiding people

قائم ما [امام مهدی] از نظر مخفی بودن ولادت و دوری گزینی از مردم به حضرت ابراهیم شباهت دارد. 

 

Download | دریافت تصویر در کیفیت بالاتر و سایز بزرگتر با ذکر یک صلوات 
حجم: 2.36 مگابایت

ترجمه متن تصویر:

Our Qaem [Imam Mahdi] is like the prophet Moses in the fear and occultation

قائم ما [امام مهدی] از نظر  ترس و غیبت به حضرت موسی شباهت دارد. 

 

Download | دریافت تصویر در کیفیت بالاتر و سایز بزرگتر با ذکر یک صلوات 
حجم: 2.37 مگابایت

ترجمه متن تصویر:

Our Qaem [Imam Mahdi] is like the prophet Jesus in the controversy among people in regard to him

قائم ما [امام مهدی] از نظر اختلاف مردم درباره او به حضرت عیسی شباهت دارد. 

 

Download | دریافت تصویر در کیفیت بالاتر و سایز بزرگتر با ذکر یک صلوات 
حجم: 2.35 مگابایت

ترجمه متن تصویر:

Our Qaem [Imam Mahdi] is like the Prophet Job in relief following distress

قائم ما [امام مهدی] از نظر گشایش پس از گرفتاریها به حضرت ایوب شباهت دارد. 

 

Download | دریافت تصویر در کیفیت بالاتر و سایز بزرگتر با ذکر یک صلوات 
حجم: 2.37 مگابایت

ترجمه متن تصویر:

Our Qaem [Imam Mahdi] is like the Prophet Muhammad in rising up with sword

قائم ما [امام مهدی] از نظر قیام با شمشیر به حضرت محمد صلی الله شباهت دارد. 

 

 

 

متن اصلی حدیث امام حسین علیه السلام درباره امام زمان عج الله:

فی القائم منا سنن من الانبیاء سنة من نوح وسنة من ابراهیم وسنة من موسى وسنة من عیسى وسنة من ایوب وسنة من محمد صلى الله علیه وآله وسلم فأما من نوح فطول العمر واما من ابراهیم فخفاء الولادة واعتزال الناس واما من موسى فالخوف والغیبة واما من عیسى فاختلاف الناس فیه واما من ایوب فالفرج بعد البلوى واما من محمد صلى الله علیه وآله وسلم فالخروج بالسیف [کشف الغمة، ج 3، ص 329.]

 

امام حسین علیه السلام فرمود: در قائم ما سنّتها و ویژگیهایى از پیامبران وجود دارد: از نوح علیه السلام عمر طولانى، از ابراهیم علیه السلام مخفى بودن ولادت و دورى گزینى از مردم، از موسى علیه السلام ترس و غیبت، از عیسى علیه السلام اختلاف مردم درباره او، از ایوب علیه السلام گشایش پس از گرفتاریها، و از محمّد علیه السلام قیام با شمشیر [کشف الغمة، ج 3، ص 329.]

 

 

 

 

+همه تصاویر درستان وقف در راه خدا و ترویج فرهنگ و عقائد اسلامی است و هرگونه بازنشر و استفاده از این تصاویر در این جهت موجب رضایت است.

 

 

+آدرس اینستاگرام: husayn.ashura    

+آدرس وبلاگ انگلیسی زبان درستان:

 ashuraaa.wordpress.com

با توجه به مسدود بودن سیستم وردپرس در ایران برای ورود به وبلاگ انگلیسی ما، نیاز به نرم افزار دارید.