بسم الله الرحمن الرحیم

اگر تا به حال در قسمت تصاویر گوگل کلمه عاشورا را با املای درست انگلیسی آن یعنی Ashura جستجو کرده باشید، حتما با تصاویر زیر روبه رو شده اید. انبوهی از تصاویر قمه زنی که عاشورایی هولناک و خونین (bloody ashura) را به جهان معرفی می کنند و آن را به شیعیان منتسب می کنند:

عاشورا را به جهان معرفی کنیم

 

جالب این جاست که آن ها به شدت علاقه دارند که نشان دهند شیعیان حتی به کودکان خردسال خود نیز رحم نمی کنند. تصویر مادری که کودک بی گناهش را قمه می زند، ظاهرا هر ساله در سطح اینترنت منتشر می شود. اگر در عاشورای امسال، تصاویر مربوط به 24 ساعت گذشته، یک هفته گذشته و یا یک ماه گذشته را جستجو کرده باشید، متوجه این تصویر تکراری و تصاویر مشابه دیگر شده اید. 

 

حتی اگر دقیقا همین حالا هم تصاویر مربوط به هفته گذشته را جستجو کنید، خواهید دید علی رغم این که از عاشورا نزدیک به دو ماه گذشته است، اما برخی سایت ها هم چنان به جنگ نرم خود علیه عاشورا ادامه می دهند و عاشورا را آن گونه که می خواهند توصیف می کنند: 

عاشورا را به جهان معرفی کنیم

تصویر تکراری مادری که کودک خود را قمه می زند، سه روز پیش مجددا در اینترنت قرار داده شده است

(تاریخ جستجو در گوگل: 7 دی ماه 1393)


اما چرا آن ها این همه در باطل خود اصرار دارند؟!!

 

شاید این سخن آیت الله بهجت را شنیده باشید که فرموده اند: "روایت دارد که امام زمان (عج) که ظهور فرمود، پنج ندا می‌کند به اهل عالم: اَلا یا اَهلَ العالَم! اِنَّ جَدِی الحُسَین قَتَلُوهُ عَطشاناً. اَلا یا اَهلَ العالَم! اِنَّ جَدِی الحُسَین سحقوه عدوانا،...امام زمان خودش را به واسطه امام حسین (ع) به همه عالم معرفی می‌کنند... بنابراین در آن زمان باید همه مردم عالم، حسین (ع) را شناخته باشند... اما الان هنوز همه مردم عالم، حسین (ع) را نمی‌شناسند و این تقصیر ماست... " 

 

ظاهرا دشمنان ما بهتر و سریع تر از ما مسیر حق را شناخته اند که بر علیه آن از هیچ کوششی از درج تصاویر تکراری قمه زنی گرفته تا پنهان کردن زیارت 20 میلیونی اربعین امسال دریغ نمی ورزند. 

 

متاسفانه در این زمینه کم کاری ها زیاد است ولی هریک از ما به عنوان یک شیعه می تواند گامی هر چند کوچک در شناساندن امام حسین (ع) و عاشورای واقعی بردارد و با این کار سهمی در زمینه سازی ظهور حضرت مهدی داشته باشد مگر نه این که خداوند هیچ کسی را جز به اندازه توانش تکلیف نمی کند (لا یکلف الله نفسا الا وسعها). 

 

کافیست یکبار دیگر به پا خیزیم و حرکت جهادی دیگری هم چون حرکتی که برای امام نقی علیه السلام در سطح اینترنت انجام دادیم، انجام دهیم و عاشورای واقعی را به جهان معرفی کنیم.

 

من با یک وبلاگ شروع کردم. یک وبلاگ ساده به زبان انگلیسی که بخش عمده ی آن را عکس های خبرگزاری های مختلف ایران از مراسم های عاشورا تشکیل می دهد و این عکس ها را با عنوان و برچسب های مرتبط با Ashura در وبلاگ قرار می دهم، کاری که اکثر خبرگزاری ها آن را انجام نمی دهند و یکی از دلایل دیده نشدن تصاویرشان هم به همین خاطر است. 

 

شاید برایتان تعجب آور باشد اگر بدانید در روزهای اطراف عاشورا و اربعین امسال حدود 200 بازدید روزانه از این وبلاگ کوچک بی نام و نشان انجام می شد و افرادی با سوالات ساده از طریق موتورهای جستجوگر وارد این وبلاگ می شدند! سوالاتی ابتدایی که هرکس با یک انگلیسی دست و پا شکسته هم می تواند پاسخ آن ها را بدهد. سوالاتی مانند این که عاشورای 2014 چه زمانی است (when is ashura 2014) و یا امام حسین را چه کسی کشت؟!  (who killed imam hussain) و یا عاشورا چیست (What is Ashura) اما بیشترین واژه های جستجو شده، مربوط به عاشورای 2014 (Ashura 2014) و عاشورای 2014 در ایران بود. 

 

به عنوان پیشنهاد سعی کنید از سرویس های ارائه دهنده وبلاگ گوگل برای این کار استفاده کنید متاسفانه ظاهرا گوگل اولین نتایج جستجو را به وبلاگ های خود مانند وردپرس، بلاگ و بلاگ اسپات اختصاص می دهد. به امید فعالیت در شبکه های اجتماعی هم نباشید. چون تصاویر موجود در شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک و غیره، خیلی کم و به ندرت در نتایج جستجوی گوگل دیده می شوند. کافیست یک بار امتحان کنید تا ببینید چندتا از تصاویر یافت شده ی عاشورا مربوط به شبکه های اجتماعی است. اما با ساخت یک وبلاگ به راحتی می توانید این شانس را به دیگران بدهید تا آن ها مطالب شما را در این شبکه ها به اشتراک بگذارند. 

 

ان شاء الله در پست های بعدی تصاویری به زبان انگلیسی در این وبلاگ قرار می دهم تا با بازنشر آن در وبلاگ های خود بتوانیم سهمی در این حرکت داشته باشیم.

و من الله توفیق