بخشی از وصیت نامه امام حسین علیه السلام که به برادرشان محمد بن حنفیه نوشته اند، به زبان انگلیسی تقدیم می شود تا ان شاء الله با بازنشر هر چه بیشتر آن، گامی بیشتر در شناسایی امام حسین علیه السلام به جهانیان برداشته باشیم.

ترجمه انگلیسی موجود در این تصویر برای نخستین بار در اینترنت ارائه می شود. ترجمه های انگلیسی این بخش از وصیت نامه که تا الان در اینترنت موجود بوده است، ترجمه های  مطلوبی به نظر نمی رسیدند. به همین خاطر تلاش کردم تا ترجمه ای ارائه شود که درک معنا و مفهوم سخن امام حسین علیه السلام به ویژه برای غیر مسلمانان راحت تر باشد. 

برای مثال در ترجمه های پیشین، کلمه ی "اخرج" که به معنای لفظی خروج کردم هست را به came out ترجمه کرده بودند در صورتی که در سایت khamenei.ir نیز  کلمه خروج را به قیام معنا کرده اند و بنابراین فعل rise up مناسب تر به نظر می رسد و از این قبیل تغییرات و تغییرات دیگر در مورد ترجمه ی عبارت امت جدم و عبارت های دیگر نیز داده شد.

به هرحال آن چه مرا به ساخت تصویر زیر رهنمون ساخت، علاوه بر لطف خدا، تصویری بود که یکی دیگر از اعضای فعال جهاد عاشورایی قبلا در اینستاگرام و وبلاگ خود منتشر کرده بود. این تصویر را می توانید در اینجا ببینید. 



Why did imam Hussain rise up on Ashura? why Ashura happened?

Imam Hussain (PBUH) explained his revolutionary goal as a will which he wrote to his brother, Muhammad bin Al-Hanifiah. The text in the above image is a part of Imam Hussain’s will:

“I did not rise up for the cause of wickedness, amusement, corruption or oppression, but I rose up to reform the Muslim community of my grandfather [Prophet Muhammad (PBUH)]. I want to promote virtue and prevent vice.”

Ref.: Bihar Al-Anvar: V.44, P. 329.

متن عربی و ترجمه فارسی بخشی از وصیت نامه

أَنِّی لَمْ أَخْرُجْ أَشِراً وَ لَا بَطِراً وَ لَا مُفْسِداً وَ لَا ظَالِماً وَ إِنَّمَا خَرَجْتُ لِطَلَبِ الْإِصْلَاحِ فِی أُمَّةِ جَدِّی ص أُرِیدُ أَنْ آمُرَ بِالْمَعْرُوفِ وَ أَنْهَى عَنِ الْمُنْکَرِ 

همانا من براى سرکشى و خود پسندی و تکبر و فساد کردن و ظلم نمودن خارج نشدم [قیام نکردم]. و به تحقیق که من برای اصلاح و درست کردن [کارها] در میان امت جدم قیام کردم و می خواهم به نیکی سفارش و از بدی نهی کنم.

بحار الانوار، ج 44، ص 329





+ این تصویر پیش از این در وبلاگ انگلیسی زبان درستان با نام Ashura منتشر شده است و جهت استفاده ی فعالان و جهادگران عاشورایی در این وبلاگ بازنشر می شود.


+اللهم عجل لولیک الفرج بحق زینب کبری سلام الله علیها