بسم الله الرحمن الرحیم 

به گفته رهبر معظم انقلاب، شهادت بالاترین پاداش و مزد جهاد فی سبیل الله است و شهید شفیعی ها از دانشجویان فعال جهادگری بود که لایق بالاترین پاداش خدا شد. 

تصویر و بخشی از زندگی نامه شهید محمد شفیعی ها با همت بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس در سال 1392 به صورت استند آماده شده است که تقدیم می شود: 

استند سردار شهید محمد شفیعی ها 

دانشجوی کارشناسی ارشد کامپیوتر 

دریافت استند شهید محمد شفیعی ها در کیفیت و ابعاد اصلی 
ابعاد 90 در 200 سانتی متر

حجم: 6.71 مگابایت

رزولوشن: 72

فرمت: tif


طراحی کارت دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس برای شهید محمد شفیعی ها

حجم: 1.86 مگابایت

فرمت: png و بدون پس زمینه 

رزولوشن: 72

حجم: 1.85 مگابایت
فرمت: tif
رزولوشن: 300
مود : RGB

توجه : فایل لایه باز تصویر چهره شهید محمد شفیعی ها که در عکس فوق دیده می شود، بدون پس زمینه (فرمت psd) و در ابعاد 12 در 14 سانتی متر و رزولوشن 300 نیز موجود است. هم چنین این تصویر همراه با پس زمینه آن در ابعاد 39 در 56 سانتی متر و رزولوشن 300 نیز به صورت آماده موجود است. در صورت درخواست این تصاویر می توانید در قسمت تماس با ما پیام بگذارید تا این تصاویر برای شما ارسال شود. 



بخشی از زندگی نامه شهید محمد شفیعی ها

 

تاریخ تولد : 16 مردادماه 1336

تاریخ شهادت:19 بهمن ماه 1361

محل تولد: قزوین

محل شهادت: فکه  عملیات والفجر مقدماتی


مبارزات شهید شفیعی ها در دوران دبیرستان

شهید محمد شفیعی ها فرزند دوم خانواده بود و تحصیلات خود را تا دیپلم با موفقیت کامل در شهر قزوین گذراند. محمد در دوران دبیرستان با انجمنی مذهبی که بطور مخفیانه علیه رژیم فعالیت داشت همکاری می کرد و در جلسات مخفی آن ها شرکت می جست. اکثر اعضای این انجمن در سال 1354 توسط ساواک دستگی شدند، ولی محمد به علت اینکه به سن قانونی نرسیده بود بازداشت نگردید.


مبارزات شهید شفیعی ها در دوران دانشگاه و پیش از انقلاب اسلامی

او در سال 1355 در ازمون ورودی دانشگاه ها شرکت نمود و در دانشگاه شرکت نفت ابادان پذیرفته شد اما به عللی به انجا نرفت و در نیمه دوم همان سال در رشته فیزیک دانشگاه تهران پذیرفته شد. او با ورود به دانشگاه، فعالیت های ضد رژیم خود را ادامه داد و در دوران تحصیل برای تامین مخارج زندگی خود و خانواده، چند ساعتی در مدارس شبانه جنوب شهر تهران تدریس می کرد. 

محمد در سال 1357 در حالی که به همراه چند تن از دوستان خود برای ملاقات با علمای تبعیدی به شهرهای دیگر سفر می کرد. مورد تعقیب قرار گرفت و بازداشت شد. اما به علت اشفتگی اوضاع کشور پس از مدتی آزاد گردید، و فعالانه در پیروزی انقلاب شرکت کرد. او در وصیتنامه خود پیروزی انقلاب مقدس اسلامی را برای خود تولدی دیگر می داند. تولدی در محیط مقدس استقلال و ازادی و جمهوری اسلامی.


فعالیت های جهادی شهید شفیعی ها پس از انقلاب اسلامی

شهید محمد شفیعی ها برای حفظ و گسترش انقلاب و دستاوردهای آن کمک به مردم محروم و کشاورزان در تابستان سال 1358 عازم منطقه در گز در استان خراسان شد و با فعالیت های فرهنگی و کلاس های عقیدتی خود روح و روان پر شور و تشنه جوانان محروم آن منطقه را سیراب گرداند و با افتتاح کتابخانه در مدارس آن محل در گسترش و افزایش آگاهی های مردم و رساندن پیام انقلاب فرهنگی در مقطع کارشناسی فارغ التحصیل می شود و برای انجام خدمت مقدس سربازی وارد ارتش می گردد. 


فعالیت ها و مبارزات شهید محمد شفیعی ها در دوران جنگ تحمیلی

شهید شفیعی ها با شروع جنگ تحمیلی بنا به درخواست شخص خود از نیروی هوایی ارتش به ستاد مشترک مامور می شود و از آن جا داوطلبانه عازم جبهه های حق علیه باطل می گردد. در منطقه در قسمت اطلاعات و عملیات ارتش مشغول به کار می شود. و در شناسایی مناطق مختلف عملیاتی و توانایی ها و تجهیزات دشمن تلاش بسیار می نماید.

تصویری از شهید محمد شفیعی ها 

منبع تصویر: سایت خط سرخ

او در تابستان سال 1361 پس از اتمام خدمت سربازی به شغل مقدس معلمی پرداخت. مدتی نیز در شرکت گاز مشغول خدمت شد و در همین زمان در آزمون ورودی کارشناسی ارشد دانشگاه تربیت مدرس شرکت کرد و در رشته کامپیوتر پذیرفته شد، اما با صدور فرمان حضرت امام رحمة الله مبنی بر واجب کفایی بودن جبهه عازم مناطق عملیاتی شد. او در آن جا نیز به ارشاد و راهنمایی بسیجیان پرداخت و با کلاس های اخلاق و عقیدتی در اموزش برادران بسیجی خود می کوشید.

شهید شفیعی ها در عملیات والفجر مقدماتی در حالی که بسیاری از همرزمان دیگرش زخمی و شهید شده بودند بر اثر موج انفجار آر پی جی و برخورد ترکش به صورت، در منطقه فکه به شهادت رسید. پیکر مطهر این شهید عزیز همچون مولایش حسین علیه السلام در منطقه عملیاتی بر جای ماند.

این شهید عزیز در وداع نامه خود می گوید: « خدایا رضایت تو را می جویم خواه در شهادتم و یا در ادامه حیاتم راه ما حفظ اسلام و مبارزه با دشمنان اسلام و قران است. مبارزه با طاغوت است. وصیت من به امت فداکار این است که ای مردم بدانید و باور داشته باشید که تنها راه سعادت و کمال، اسلام و تشیع است و به یقین غیر از این راه، گمراهی است و تنها و تنها راهی که شما را به قرب الهی نزدیک می کند و موجب رضای حضرت مهدی عجل الله می باشد.

به شما دانشجویان عزیز و مسلمان عرض می کنم که پیوند خودتان را با رهبری و روحانیت اگاه و فداکار و مخلص مستحکم تر کنید. و ارتباط بیشتر داشته باشید که این وحشت و رعب دشمن را بیشتر می کند و امید انها را به یاس مبدل می سازد » .

پیکر مطهر شهید شفیعی ها پس از هشت سال بعد از پذیرش قطعنامه در منطقه عملیاتی والفجر مقدماتی شناسایی شد و در گلزار شهدای شهرستان قزوین به خاک سپرده شد.




بخشی از وصیت نامه شهید محمد شفیعی ها 

خدایا! شهادت بر الوهیت و وحدانیت تو دارم و شهادت بر رسالت انبیا و رسولانت، ائمه معصومین از حضرت علی(ع) تا حضرت مهدی(عج)؛ خدایا! این شهادت ها را با زبان و ورد درونی می دهم؛ ای خدای من! این شهادت را به عینیت برسان؛ خدایا! به معاد تو و قیامت تو معتقدم و امید بخشایش و رحمت تو را دارم؛ خدایا! عدل تو را قبول دارم ولی به فضل تو پناه می برم. خدایا! توفیق فرما که بنده شایسته تو باشم. خدایا! رضایت تو را می جویم، خواه در شهادت یا ادامه حیاتم؛ خدایا! مرا به این سرنوشت راضی گردان؛ خدایا! اگر در ادامه زندگی راهی جز رضای تو در پیش دارم بنده غیر تو می شوم و در راهی که امام زمانم توصیه نمی کند قدم می گذارم؛ خدایا! شهیدم کن و در این شهادت رضایت خود را به من عنایت فرما.

وصی من، پدر بزرگوارم می باشد که در زندگی هم پدر و هم معلمم بوده است. پدر و مادر بزرگوار! از شما طلب عفو و بخشش دارم و امیدوارم که فرزند خوبی برای شما بوده و شما از من راضی باشید. از خدا برایم طلب مغفرت نمایید که مطمئن هستم دعای شما در حقم مستجاب خواهد شد. ان شاءالله جزو کسانی خواهید بود که به قضا و قدر الهی راضی و خشنود هستید و شیطان را از خود ناامید می کنید. شما برای دیگران الگو و نمونه بوده و دیگران را به صبر دعوت کنید؛ زیرا راه ما راه خدا و اطاعت از رسول خدا و امام زمان(عج) و ولی فقیه می باشد. راه ما حفظ اسلام و مبارزه با دشمنان اسلام و قرآن است و مبارزه با طاغوت.

 

وصیت من به امت مسلمان و فداکار این است که بدانید و باور داشته باشید که تنها راه سعادت و کمال، اسلام و تشیع است که به غیر از این، راه ضلالت و گمراهی است. تنها و تنها کانالی که شما را به قرب الهی نزدیک می کند و موجب رضایت حضرت مهدی (عج) می باشد، اطاعت قلبی و عملی از ولایت فقیه است.

 

به شما جوانان و عاشقان هدایت و دلسوختگان اسلام نیز عرض می کنم که در افکار و اعمال خود دقیق باشید. میزان و معیار باید قول و فعل امام بزرگوار باشد. توجه داشته باشید که امیال و گرایش های نفسانی و غیرالهی خود را با توجیه و تفسیر به اسلام نچسبانید. اگر خدای ناکرده باقی مانده افکار مادی و شیطانی در شما هست، با استمداد از نیروی غیبی و توسل و آشنایی با معارف حق اسلامی با روش صحیح آنها را از میان ببرید.

 

در مورد انقلاب اسلامی همه بدانید که شکر این نعمت بزرگ، حفظ و نگهداری و گسترش و شناساندن آن به جهانیان می باشد؛ البته در این راه تحمل مشکلات و فداکاری و ایثارگری ضروری است. بدانید انقلابی که حرکت نداشته باشد و به خود مشغول باشد و از شعارها و اهداف خود غافل بماند، به ارتجاع یا انحراف و یا مرگ دچار می شود.

 

سعی کنید، دشمنان انقلاب را بشناسید و مراتب دشمنی را نیز تشخیص دهید. از مبارزه بی امان با دشمنان دوم که ائمه کفر باشند، غافل نباشید و یقین داشته باشید که نصرت و پیروزی خدا همراه شما خواهد بود.

 

به شما دانشجویان عزیز و مسلمان عرض می کنم که پیوند خودتان را با رهبری و روحانیت آگاه و فداکار مخلص مستحکمتر کنید، ارتباط بیشتر داشته باشید که اینها وحشت و رعب دشمن را بیشتر می کند و امید آنها را به یأس مبدل می سازد.

 

توصیه دیگر به شما اینکه، در حفظ و گسترش انقلاب، تنها از روش اسلامی و قرآنی و از پیامبر و ائمه پیروی کنید و شاید این زمان همانند سال های 20هجری به بعد باشد. دقت کنید که وظیفه خودتان را بشناسید و به آن عمل کنید. مواظب باشید، روش های مکاتب الحادی و التقاطی خواسته یا ناخواسته، الگوی شما قرار نگیرد. از خداوند در این راه صبر و استقامت و خلوص طلب کنید و کمال حقیقی را در قرب پروردگار بدانید.

 

به برادرانم توصیه می کنم که به اسلام فکر کرده و خود را به اسلام عرضه کنند. اگر استعداد مطالعه دارند، عرفان را با فلسفه و عشق بیاموزند؛ چرا که این تنها در مکتب اهل بیت یافت می شود، بنابراین دفاع از انقلاب و اسلام را فراموش نکنند.

 

در خاتمه به پدر بزرگوارم عرض می کنم که با توجه به دفتر موجود در اتاق، به حساب های من رسیدگی کنند و از معلمان و مربیان من حلالیت طلبیده و مقداری روزه و نماز بجا آورند.

 

منابع: بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس در سال 1392 ، سایت خط سرخ
منبع وصیت نامه: خبرگزاری دانشجو 



+تقدیم به امام عصر عجل الله و شهید بزرگوار محمد شفیعی ها و بازماندگان این شهید عزیز.