این روزها همه از سفری می گویند که در دنیای مدرن امروز و با وجود انواع وسایل نقلیه سفری عجیب است.هشتاد کیلومتر پیاده روی آن هم در روزهای پر ازدحام و در اوضاع نابسامان عراق و با وجود زامبی هایی به نام داعش که مانند فرعون زمان موسی (ع)، مردان را می کشند و زنان را به بردگی می برند، کاری دور از عقل و خرد به نظر می آید. شاید بگویند این عشق است که مردم را از کوچک و بزرگ به سوی کربلا می کشاند اما برای پیاده رفتن به کربلا پای عقل آن قدر محکم است که نیازی به عشق نیست. 
اگر مسلمان باشی و بخواهی اسلام و وحدت جامعه اسلامی را به مردمی که اسلام را جز با نام داعش و رعب و وحشت نمی شناسند، معرفی کنی؛ اگر شیعه باشی و بدانی آخرین منجی جهان خود را با نام جدش حسین علیه السلام معرفی می کند و هنوز همه ی مردم جهان حسین (ع) را نمی شناسند و اگر مومن باشی و بدانی زیارت امام حسین علیه السلام در اربعین را یکی از پنج نشانه ی مومن اعلام کرده اند و ... همه ی تلاشت را می کنی تا تو هم قطره ای از این دریای خروشان باشی...
 
البته با پای عقل هم که بروی بالاخره عاشق می شوی، اما من دیده ام که عشق به تنهایی نمی تواند تو را جزء زائران پیاده ی اربعین قرار دهد. چه بسا افرادی که عاشق اند ولی ترجیح می دهند در روزهای آرام کربلا امامشان را  یک دل سیر  زیارت کنند و دست در ضریح مطهر گره کنند، نه در اربعین که کسی نمی تواند حتی وارد حرم شود. شاید هم من اشتباه می کنم و این دسته اصلا عاشق نیستند چرا که اربعین برای عاشقان اباعبدالله الحسین، پای گذاشتن در راهی است که زمانی کاروان اسرای کربلا در آن قدم گذاشته است و پیاده رفتن، تنها عرض ارادتی کوچک به مولاست. 
 
  
 
Click on the image to enlarge 

arbaeen2016

God loves who loves Husayn

احب الله من احب حسینا

Prophet Muhammad (PBUH)

 

Sunan at-Tirmidhi, V.5, P.324, H.3864

 

 

+این تصویر پیش از این در وبلاگ انگلیسی زبان درستان با نام Ashura منتشر شده است و جهت استفاده ی فعالان و جهادگران عاشورایی در این وبلاگ بازنشر می شود. لطفا در هنگام بازنشر، مجددا تصویر را در سایت یا وبلاگ خود بارگذاری نمایید تا در جستجوی گوگل تاثیر گذار باشد.

+اگرچه نرم افزار صهیونیستی اینستاگرام با مالکیت فیس بوک را توصیه نمی کنیم اما دوستانی که به هر جهت در اینستاگرام هستند، می توانند تصاویر و احادیث انگلیسی مرتبط با Ashura را در صفحه ی husayn.ashura@ دنبال کنند.