بسم الله الرحمن الرحیم
ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم، ماه عزاداری سید الشهدا علیه السلام، به پیشگاه امام عصر عجل الله و شیعیان و دوستداران ایشان، تصاویری از حدیث امام رضا علیه السلام درباره ماه محرم به دو زبان انگلیسی و فارسی تقدیم می شود.
 این حدیث یکی از دلایلی است که بنابر آن شیعیان که پیروان حقیقی ائمه معصومین علیهما السلام هستند، از ابتدای ماه محرم عزاداری های خود را آغاز می کنند. سایر دلایل را می توانید در اینجا و از زبان استاد پناهیان بخوانید.

 >>برای مشاهده تصویر در ابعاد اصلی روی آن کلیک کنید
ا
حجم: 450 کیلوبایت

دریافت
حجم: 718 کیلوبایت


“No one could have seen my father’s smile when the month of Muharram came. Sadness was increasing in his face day by day till the tenth of Muharram [day of Ashura] and when the tenth day of Muharram would dawn, it would be a day of grief and weeping for him.”

Ref.:Al-Amali, Al-Shaykh Al-Saduq, P.191

قال الرضا علیه السلام: کان ابی اذا دخل شهر المحرم لا یری ضاحکا و کانت الکابة تغلب علیه حتی یمضی منه عشرة ایام، فاذا کان الیوم العاشر کان ذلک الیوم یوم مصیبته و حزنه و بکائه

امام رضا علیه السلام فرمود: هر گاه ماه محرم فرا می رسید، پدرم (موسی بن جعفر علیه السلام) دیگر خندان دیده نمی شد و غم و افسردگی بر او غلبه می یافت تا آن که ده روز از محرم می گذشت، روز دهم محرم که می شد، آن روز، روز مصیبت و اندوه و گریه پدرم بود.

الامالی شیخ صدوق، ص 191



+ تصاویر فوق وقف هستند و استفاده از آن ها در جهت ترویج فرهنگ اسلامی و معرفی امام حسین علیه السلام به جهان موجب خشنودی خدای متعال و ماست ان شاء الله


+ این تصویر پیش از این در وبلاگ انگلیسی زبان درستان با نام Ashura منتشر شده است و جهت استفاده ی فعالان و جهادگران عاشورایی در این وبلاگ بازنشر می شود.